Pomagam fachowo przy odbiorze mieszkania, segmentu, domu. Dlatego bardzo często działam z polecenia.
Doradzam, objaśniam, uczulam na przyszłość, proponuję sporo usprawnień i modyfikacji.

Kupiłeś mieszkanie, segment? Skorzystaj z mojej pomocy przy jego odbiorze. Znajdę rzeczy do poprawy.

Pomagam także na rynku wtórnym-nie jesteś pewien co do stanu? Zaproś mnie  zanim dasz zadatek!

 

I. Jak przebiega spotkanie?

  1. Pierwszy kontakt (telefoniczny) – rozmawiamy o miejscu, terminie i deweloperze.
  2. Proszę o przesłanie na maila rzutu mieszkania/domu i informacji na temat inwestycji.
  3. Spotkanie na miejscu – jestem po Państwa stronie, ale nie jestem stroną w protokole. 
  • mierzę powierzchnię (PN-ISO 9836:1997), kubaturę, otwory, kąty, spadki.
  • oceniam tynki cementowo-gipsowe wg. odpowiedniej normy i gdy gdy są odstępstwa od właściwej normy pomagam w dyskusji z deweloperem (posiadam odpowiednie instrumentarium i akty prawne, aby dyskusja z przedstawicielem dewelopera przebiegła właściwie i merytorycznie).
  • sprawdzam wilgotność tynów (i wylewek i ew. więźby w przypadku domów, segmentów).
  • sprawdzam balkon (okładziny, spadki, balustrady itp.)
  • sprawdzam okna, zestawy szybowe oraz drzwi wejściowe.
  • sprawdzam instalację elektryczną (gdy jest napięcie, ale na 99% go brak w momencie odbioru). Przy braku prądu informuję o właściwej kolejności czynności dot. inst. po zainstalowaniu licznika.
  • wykonuję badanie kamerą termowizyjną z obiektywem szerokokątnym: przepływy ciepła – jeśli są warunki (lokal grzany, o odpowiedniej różnicy temp. zew. i wew.). Daje to np. możliwość pokazania np. braków w regulacji okien oraz wychwycenia najmniejszych, trudno dostrzegalnych miejsc wilgoci dzięki 43.200.000 pkt. pomiarowych o czułości 0,05K kamery Fluke Ti27
  • sprawdzam system wentylacyjny
  • zależnie od sposobu ogrzewania informuję, jak w przyszłości zminimalizować niepotrzebne wydatki na ciepło.
  • jeśli jest taka potrzeba, sprawdzam komórkę, miejsce postojowe itp.

4. Po wizycie, po paru dniach, wysyłam dwa e-maile podsumowującego  spotkanie. Często załącznikiem są zdjęcia termograficzne (jeżeli były warunki do przeprowadzenia badania). Drugi e-mail dotyczy wentylacji. Przesyłam wskazówki odnośnie wentylacji mechanicznej – jak należy się jej, już po zamieszkaniu, szczegółowo przyjrzeć. 

5. Pozostaję do Państwa dyspozycji – np w sprawie ewentualnego sporu z deweloperem lub pojawienia się problemów.

II. Najczęściej zadawane pytania:

  1. jak długo trwa odbiór?  ->  mieszkanie od 1-2 h , segment ,dom dłużej.
  2. czy jest to problem, że jest osoba trzecia na odbiorze? -> parę lat temu  niektórzy ( słabi) deweloperzy  próbowali to zablokować. Dzisiaj  nawet na to nie zwracają uwagi a nawet są zadowoleni  ( to z powodu rosnącej postawy roszczeniowej  nabywców  i czasami jest lepiej gdy ktoś merytorycznie potrafi wyjaśnić  “żeby akurat to odpuścić”).
  3. czy potrzebne są jakieś uprawniena? -> do tego jak i do wielu innych zawodów związanych z gospodarką nieruchomościami czy budownictwem  od pewnego czasu nie trzeba uprawnień (parę lat temu było inaczej). Czasami radzę “proszę wynająć np inspektora nadzoru” ale  lojalnie przestrzegam, że nie zrobi tego co ja Państwu proponuję i daję w zamian. To inna dyscyplina, niezwykle ważna , ale na etapie budowy lub późniejszych obowiązkowych  przeglądów budynków. Sam wielokrotnie korzystałem z ich usług. Ale odbiór to trochę zajęcie interdyscyplinarne. A co bardzo ważne -> liczy się oprzyrządowanieOczywiście mam wiele innych, bardzo przydatnych uprawnień i szkoleń.
  4. ile kosztuje  usługa? -> to zależy : mieszkanie to  400 zł  ( brak dopłaty za dojazd w granicach 20 km od Katowic)  a segment to  od 500 zł -do 700 zł. Jeśli są warunki dogodne  do wykonania termowizji (różnica temp.minumum 15 C ,optymalnie 20-22 C) wykonuję termowizję całego lokalu i w terminie paru dni opracowuję to jako termogram i dostajecie go Państwo jako załącznik w .pdf. Miejsca warte uwagi są opisane, każde zdjęcie ma wykres  (różnego rodzaju zależnie od rodzaju odchyleń). Koszt tej usługi to 100 zł.
  5. w jakim obszarze proponuję swoje usługi? -> Bez dopłaty w granicach kręgu wyznaczonego przez :   Tychy od południa , od wschodu Jaworzno, od zachodu Gliwice, od północy  przez Tarnowskie Góry. Jeśli do tego dochodzi dojazd ponad te wyznaczone 25 km (do  75 km)  to dodatkowo 50 zł.  Wykonywałem odbiory w Bielsku-Białej, Częstochowie  także w Krakowie i Warszawie. W każdym innym przypadku do uzgodnienia.
  6. na ile dni wcześniej najlepiej się umówić? ->  Generalnie im wcześniej tym lepiej. Czasami jest spiętrzenie terminów i wtedy dobry byłby tydzień lub więcej. Czasami wystarczy parę  dni. Dobrze wiedzieć, że deweloper powinien zachować 2-tyg. okres od zawiadomienia do proponowanego  terminu odbioru. 
  7. kiedy się spodziewać maili (maila) podsumowującego wizytę? ->  Najwcześniej na drugi dzień. Opóźnienie większe niż trzy dni nie występuje. 
  8. czy badam poziom hałasu?  Spotykam się z tym zagadnieniem ale stosunkowo rzadko- po prostu na etapie na którym ja jestem nie ma jeszcze tego  problemu ( winda nie działa, sąsiadów brak). Można się domyślać ,że projekt jest zgodny z Działem  IX  Warunki Tech.  W § 326 i przywołano takie normy: głównie to  PN-B-02151 i PN-B-02156  oraz ,że projektant wziął pod uwagę par.§ 327.pkt 1 “Zabrania się sytuowania przy pomieszczeniach mieszkalnych pomieszczeń technicznych o szczególnej uciążliwości, takich jak szyby i maszynownie dźwigowe lub zsypy śmieciowe.”   A co jeśli później jest z tym problem? Nie jest to łatwe:  a) http://www.izolacje.com.pl/artykul/id1838,nowe-regulacje-w-zakresie-akustyki b)http://www.izolacje.com.pl/artykul/id1993,izolacyjnosc-akustyczna-parametry-i-wskazniki?p=1
More

odbiory mieszkań Śląsk, odbiory mieszkań slask odbiory mieszkań Śląsk